Η ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας σε κάθε παιδί είναι διαφορετική και αποτελεί μια πολύπλοκη διαδικασία. Ωστόσο, δεν θα πρέπει να υπάρχει μεγάλη απόκλιση από τα αναπτυξιακά στάδια.
Στην Ελλάδα ο αριθμός των ατόμων που λαμβάνουν υπηρεσίες λογοθεραπείας είναι δύσκολο να προσδιοριστεί με ακρίβεια γιατί η υπηρεσίες λογοθεραπείας προσφέρονται κυρίως από ιδιώτες. Ωστόσο, είναι λογικό να υπάρχει μια σχετική αύξηση που όμως κοινωνικά καταγράφεται μεγαλύτερη.
Αρχικά η συνεχής πρόοδος στην επιστήμη της λογοθεραπείας και σε άλλες συναφείς επιστήμες οδηγεί σε βελτίωση των διαγνωστικών κριτηρίων και κατά συνέπεια αυξάνεται ευαισθησία των εργαλείων που ανιχνεύουν τις εκάστοτε διαταραχές. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως αναγνωρίζονται περισσότερα παιδιά με δυσκολίες σε σχέση με το παρελθόν. Επιπλέον, η ενημέρωση για θέματα ανάπτυξης λόγου και ομιλίας που έχουν πια άλλοι ειδικοί (παιδίατροι, ΩΡΛ, νευρολόγοι, δάσκαλοι, νηπιαγωγοί κ.α.) οδηγεί περισσότερα παιδιά στο λογοθεραπευτή. Μέσα από αυτό το δίκτυο ειδικών – κυρίως παιδίατρο ή/και νηπιαγωγό/δάσκαλο- οι γονείς μαθαίνουν περισσότερα πράγματα για τη λογοθεραπεία και ευαισθητοποιούνται νωρίτερα αλλά και περισσότερο από ότι παλιότερα.