Το μυστικό της μάθησης

Η μάθηση είναι αποτέλεσμα μια πολύπλοκης, σύνθετης γνωστικής διαδικασίας που περιλαμβάνει τις συντονισμένες λειτουργίες του κεντρικού νευρικού συστήματος, του αισθητηριακού συστήματος, του ψυχο-κινητικού συστήματος, των οργανικών δομικών αλλαγών των εγκεφαλικών κυττάρων.

Όπως καταλαβαίνετε είναι τόσο πολύπλοκη ώστε να μην εμφανίζεται ξαφνικά όποτε αποφασίσουμε εμείς, (ειδικά λίγες ημέρες πριν τις εξετάσεις!) όσο εντατικά και αν διαβάζει το παιδί σας ή εσείς, ούτε παρουσιάζεται δια μαγείας. Χρειάζεται σωστή οργάνωση τόσο του χρόνου όσο και του υλικού που πρέπει να διαβαστεί.


  • Ξεκινήστε τον προγραμματισμό νωρίς, (ειδικά αν πλησιάζουν εξετάσεις, ξεκινήστε μήνες πριν) και αφήστε λίγο ελεύθερο χρόνο κάθε μέρα. Πέντε ώρες σε διάστημα δύο εβδομάδων είναι αποτελεσματικότερες από τις ίδιες πέντε ώρες σε μια ημέρα. Να θυμάστε ότι το ζητούμενο στην μάθηση είναι η ποιότητα και όχι η ποσότητα.
  • Ελέγξτε τις πληροφορίες από κάθε μάθημα, αλλά όχι αμέσως μετά την τάξη. Κάνετε πρώτα ένα διάλειμμα και προσπαθήστε να ¨αναχαιτίσετε” τις πρόσφατες πληροφορίες τις επόμενες ημέρες που ακολουθούν.
  • Αφού ελέγξετε τις πληροφορίες από τα πιο πρόσφατα μαθήματά σας, φροντίστε να επιστρέψετε και να μελετήσετε τις παλιότερες σημαντικές πληροφορίες για να τις κρατήσετε “φρέσκες”. Οργανώστε και κρατήστε τις σημειώσεις σας ανά μάθημα ώστε να ανατρέχετε εύκολα σε αυτές.
  • Όταν διαβάζετε βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείται αποτελεσματικούς τρόπους μάθησης και δεν κάνετε ανάγνωση απλά το μάθημα. Κάνετε σημειώσεις, σχεδιαγράμματα, συνδέστε τις νέες πληροφορίες με παλαιότερες, κάνετε ερωτήσεις, φτιάξετε ποιήματα, συνδέστε τις νέες πληροφορίες με προσωπικά σας βιώματα, χρησιμοποιείστε με αστείο τρόπο οτιδήποτε νέο μαθαίνετε.
  • Μπορεί να είναι απογοητευτικό να ανακαλύπτετε ότι ξεχνάτε μέρος από αυτά που έχετε διδαχθεί περνώντας οι ημέρες αλλά αυτό μπορεί να λειτουργήσει και θετικά. Είναι αυτό το στοιχείο που θα σας αναγκάσει να “αναχαιτίσετε τις χαμένες πληροφορίες” από την μνήμη σας.
  • Δημιουργείστε μικρά διαστήματα ανάπαυσης ανάμεσα στο διάβασμα και προχωρήστε σταθερά.

Δημοφιλείς Γιατροί

Δήμητρα Πράπα

ΕΥΝΑΡΔΟΥ 8
Γενικός Γιατρός

Μεχρνταντιάν Μέχρνταντ (Μιθριδάτης)

Βασιλική Ταβάκη 36, Θέρμη, 57001

Παπαδημητρίου Στέργιος

Μεγάλου Αλεξάνδρου 23,Βέροια

Σχετικά Άρθρα

Πλαγιοκεφαλία, τι είναι και πώς αντιμεtωπίζεται;

Η φυσικοθεραπεία μπορεί να κριθεί απαραίτητη όταν θα υπάρξουν περιορισμοί στην ικανότητα του μωρού να κουνήσει το κεφάλι προς μια κατεύθυνση λόγω μυϊκής παρατεταμένης σύσπασης. Τι είναι η πλαγιοκεφαλία; Η πλαγιοκεφoλία είναι η ασύμμετρη θέση των οστών του...

Τι είναι ο Αυτισμός;

O όρος Αυτισμός προέρχεται από τη λέξη “εαυτός” και υποδηλώνει την εσωστρέφεια και την απομόνωση ενός ατόμου στον εαυτό του. Έχουν πραγματοποιηθεί διάφορες έρευνες οι οποίες έχουν βοηθήσει στην διαμόρφωση των διαγνωστικών κριτηρίων για...

Ανάπτυξη λόγου

Πως μπορώ ως γονέας να διευκολύνω το παιδί μου στην ανάπτυξη του λόγου; ✔   Να ενθαρρύνετε έως τον πρώτο χρόνο κάθε μορφή επικοινωνιακής αλληλεπίδρασης με το παιδί, π.χ. εκφράσεις προσώπου, χαμόγελα, γέλια, νεύματα, κοιτάγματα. ✔   Να...