Safe sex ή καλύτερα safer sex; 

HPV και προφυλακτικό: Safe ή καλύτερα safer sex;

Η σωστή χρήση προφυλακτικών όπως είναι γνωστό ελαχιστοποιεί τον κίνδυνο μετάδοσης των σεξουαλικών μεταδιδόμενων νοσημάτων. Παρόλα αυτά δεν είναι σωστό να εφησυχάζουμε και κυρίως όσο αφορά τα κονδυλώματα.

Τα οξυτενή κονδυλώματα υπάγονται στη μεγάλη οικογένεια του ιού των ανθρωπίνων θηλωμάτων (HPV). Ο ιός μεταδίδεται μετά από δερματική επαφή – τριβή άμεση ή και έμμεση (πχ. ξυράφι) και δεν απαιτείται υποχρεωτικά μόνο σεξουαλική επαφή. Γι αυτό και φυσικά η χρήση του προφυλακτικού μειώνει αισθητά την πιθανότητα μετάδοσης του ιού λόγω μείωσης της επιφάνειας «τριβής και επαφής» αλλά δεν εξαλείφει τελείως τον κίνδυνο. Ειδικώς με τον ίδιο τρόπο μεταδίδονται και άλλα νοσήματα όπως για παράδειγμα η μολυσματική τέρμινθος, ένα συχνό και αυτό σεξουαλικώς μεταδιδόμενο νόσημα.
Έτσι προτιμότερο είναι να λέμε ασφαλέστερο σεξ και όχι απόλυτα ασφαλές.
Και φυσικά ο μόνος αποκλειστικά υπεύθυνος για τη σωστή ενημέρωση – πρόληψη, διάγνωση και θεραπεία των κονδυλωμάτων, καθώς και των υπολοίπων σεξουαλικά μεταδιδόμενων νοσημάτων, είναι ο δερματολόγος αφροδισιολόγος.

Δημοφιλείς Γιατροί

Δήμητρα Πράπα

ΕΥΝΑΡΔΟΥ 8
Γενικός Γιατρός

Μεχρνταντιάν Μέχρνταντ (Μιθριδάτης)

Βασιλική Ταβάκη 36, Θέρμη, 57001

Παπαδημητρίου Στέργιος

Μεγάλου Αλεξάνδρου 23,Βέροια

Σχετικά Άρθρα

Πλαγιοκεφαλία, τι είναι και πώς αντιμεtωπίζεται;

Η φυσικοθεραπεία μπορεί να κριθεί απαραίτητη όταν θα υπάρξουν περιορισμοί στην ικανότητα του μωρού να κουνήσει το κεφάλι προς μια κατεύθυνση λόγω μυϊκής παρατεταμένης σύσπασης. Τι είναι η πλαγιοκεφαλία; Η πλαγιοκεφoλία είναι η ασύμμετρη θέση των οστών του...

Τι είναι ο Αυτισμός;

O όρος Αυτισμός προέρχεται από τη λέξη “εαυτός” και υποδηλώνει την εσωστρέφεια και την απομόνωση ενός ατόμου στον εαυτό του. Έχουν πραγματοποιηθεί διάφορες έρευνες οι οποίες έχουν βοηθήσει στην διαμόρφωση των διαγνωστικών κριτηρίων για...

Ανάπτυξη λόγου

Πως μπορώ ως γονέας να διευκολύνω το παιδί μου στην ανάπτυξη του λόγου; ✔   Να ενθαρρύνετε έως τον πρώτο χρόνο κάθε μορφή επικοινωνιακής αλληλεπίδρασης με το παιδί, π.χ. εκφράσεις προσώπου, χαμόγελα, γέλια, νεύματα, κοιτάγματα. ✔   Να...