Ψυχολόγος - Παιδοψυχολόγος

Μάσχα Αικατερίνη

Νέας Ροδώνης 17, Μελίσσια
kmascha@psy.soc.uoc.gr
Βιογραφικο
Υπηρεσιες
Σεμιναρια

Η Κατερίνα Μάσχα είναι απόφοιτος του Τμήματος Ψυχολογίας της Κρήτης, ενώ έχει συνεχίσει τις μεταπτυχιακές σπουδές της στην Αγγλία, όπου ολοκλήρωσε Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στις Αναπτυξιακές Διαταραχές και Διδακτορικό Δίπλωμα στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία.
Ξεκίνησε να εργάζεται κλινικά με παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος στην Αγγλία πριν 19 χρόνια και συνεχίζει μέχρι και σήμερα στο ιδιωτικό της γραφείο, όπου πλέον προσφέρει παρέμβαση σε παιδιά και οικογένειες με πλειάδα διαταραχών και δυσκολιών. Το κλινικό και ερευνητικό της όμως ενδιαφέρον εστιαζόταν πάντα στις Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος.
Συγχρόνως με το κλινικό έργο, εργάστηκε ως Λέκτορας στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου της Κρήτης για 10 χρόνια, διδάσκοντας μαθήματα σχετικά με την Αναπτυξιακή Ψυχολογία και τις Αναπτυξιακές Διαταραχές. Διαθέτει πλήθος ανακοινώσεων σε συνέδρια και ημερίδες, καθώς και αναπτυσσόμενο συγγραφικό έργο.
Από τον Ιανουάριο του 2017 αποτελεί μέλος του Κέντρου Παιδιού και Εφήβου ως Επιστημονικά Υπεύθυνη του Εξειδικευμένου Κέντρου Διάγνωσης και Αποκατάστασης για άτομα με ΔΑΦ Ηλίανθος, που εδρεύει στην Αθήνα.

ΕΚΠΑΙ∆ΕΥΣΗ

∆ιδακτορικό (Ph.D.) στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Σεπτέμβριος 1998 – Σεπτέμβριος 2002
Postgraduate Award Studentship
Πανεπιστήμιο του Oυώρικ (Warwick University, UK), ΤμήμαΨυχολογίας (Psychology Department)
Θέμα διατριβής: Η ερμηνεία που δίνουν τα παιδιά στις σχέσεις τους με τους γονείς και τα αδέρφια τους, σε οικογένειες όπου ένα τουλάχιστον παιδί πάσχει από αυτισμό και σε οικογένειες όπου τα παιδιά έχουν φυσιολογική ανάπτυξη (Parental Differential Treatment, the interpretations adolescents attribute to it, and how it affects their adjustment in two family contexts)


Μεταπτυχιακό στην Νοητική Στέρηση (MA in Learning Disabilities)
Σεπτέμβριος 1997 - Σεπτέμβριος 1998
Distinction (∆ιάκριση)
Πανεπιστήμιο του Κηλ (Keele University, UK), Τμήμα Ψυχολογίας (Psychology Department)
Θέμα διατριβής: Το άγχος και η ψυχολογική εξάντληση που αντιμετωπίζει το προσωπικό κέντρων θεραπείας και αποκατάστασης για άτομα με αναπτυξιακές διαταραχές και νοητικές δυσκολίες (Staff morale in day care centres for adults with learning disabilities)


Πτυχίο Ψυχολογίας
Σεπτέμβριος 1993 – Ιούνιος 1997
Βαθμός πτυχίου: Άριστα (8.56)
Πανεπιστήμιο Κρήτης, Ρέθυμνο, Τμήμα Ψυχολογίας, Σχολή Κοινωνικών Επιστημών

ΘΕΜΑΤΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ

- Διαταραχές Προσωπικότητας
- Σωματική Εικόνα & Διαταραχές
- Διαταραχές Ύπνου
- Άγχος και αγχώδεις Διαταραχές
- Διαταραχές της Διάθεσης
- Δαπροσωπικές Σχέσεις
- Πένθος / Απώλεια
- Αυτισμός & Αναπτυξιακές Διαταραχές
- Παιδική Κατάθλιψη
- Ενούρηση
- Διαταραχή Ελλειματικής Προσοχής
- Υπερκινητικά Σύνδρομα
- Προβλήματα Συμπεριφοράς - Επιθετικότητα
- Διαταραχές Επικοινωνίας & Μάθησης
- Διαταραχές Άγχους & Φοβίες

ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

- Ψυχολογική Αξιολόγηση Ενηλίκων
- Ψυχοθεραπεία Παίδων & Εφήβων
- Ψυχολογική Αξιολόγηση Παίδων & Εφήβων
- Ψυχοθεραπεία & Συμβουλευτική
- Συμβουλευτική μέσω Διαδικτύου
- Συμβουλευτική και Ομάδες Γονέων
- Οικογενειακή Θεραπεία
- Θεραπεία Ζεύγους
- Συμβουλευτική Επαγγελματικής Σταδιοδρομίας

ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΚΠΑΙ∆ΕΥΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ

Έχω παρακολουθήσει για ένα εξάμηνο και επιτυχώς τελειώσει ένα μάθημα με θέμα ‘Τεχνικές στην Εφαρμοσμένη Συμπεριφοριστική Ανάλυση’ που δόθηκε απο το University of North Texas μέσω του διαδικτύου

Έχω παρακολουθήσει πλειάδα σεμιναρίων γύρω από την θεραπεία παιδιών με αυτισμό και άλλες αναπτυξιακές διαταραχές. Συγκεκριμένα τα σεμινάρια αυτά δώθηκαν από αναγνωρισμένους διεθνείς και Αγγλικούς οργανισμούς πάνω σε συγκεκριμένες μεθόδους θεραπείας όπως το Picture Exchange Communication System (PECS), το Lovaas και το Verbal Behaviour (VB), αλλά και μεθόδους που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε συγκεκριμένους τομείς της θεραπείας, όπως Τεχνικές Βασισμένες στην Οπτική Άισθηση, Εκμάθηση Λεκτικής Μίμησης, Επιτήρηση Παιδιών στο Σχολικό Περιβάλλον, Προγράμματα Συμπεριφοριστικής θεραπείας μέσου και υψηλού επιπέδου, και Μαθησιακό Παιχνίδι.

Συγκεκριμένα συμμετείχα στα εξής εκπαιδευτικά σεμινάρια:

- 18 Οκτωβρίου 2003 & 29 Μαΐου 2004: Σεμινάριο χορήγησης και αξιολόγησης του τεστ ΑΘΗΝΑ για τη διάγνωση μαθησιακών δυσκολιών, Ελληνικά Γράμματα και Πάντειο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Ψυχολογίας, Αθήνα.
- 19 Οκτωβρίου 2002: ∆ιεθνές συνέδριο της οργάνωσης Parents for the Early intervention of Autism in Children (PEACH), Birmingham, UK.
- 13 Ιουνίου 2001: Εκπαιδευτικό Σεμινάριο με θέμα «Supporting Siblings of children with special needs”, The National Autistic Society, Cardiff, UK.
- 30 Απριλίου 2001: Εκπαιδευτικό Σεμινάριο με θέμα «Areas of Play Development», Parents for the Early intervention of Autism in Children, Brunel University, London, UK.
- 29-30 Ιουνίου 2000: Εκπαιδευτικό Σεμινάριο στο θεραπευτικό πρόγραμμα «The Picture Exchange Communication System (PECS)», Lori Frost and Andrew S. Bondy, Brighton, UK.
- 13-14 Μαίου 2000: Εκπαιδευτικό Σεμινάριο στο θεραπευτικ όπρόγραμμα «Reading and Writing Programme», Nina Lovaas, Brunel University, London, UK.
- 14 Απριλίου 2000: Εκπαιδευτικό Σεμινάριο με θέμα «Intermediate and High Level Programme in ABA Therapy for Children with Developmental Disorders», Parents for the Early intervention of Autism in Children, Brunel University, London, UK.
- 20-21 Μαρτίου 2000: Εκπαιδευτικό Σεμινάριο με θέμα «Teaching Verbal Behaviour to Children with Autism and Related Disorders», Dr. V.J. Cardbone and Dr. P. McGreevy, London, UK.
- 12 Μαρτίου 2000: Εκπαιδευτικό Σεμινάριο με θέμα «Integrated Play Groups for Children with Special Needs», Dr. P.J. Wolfberg, London, UK.
- 3 Μαρτίου 2000: Εκπαιδευτικό Σεμινάριο με θέμα «School Shadowing and Play Dates for Children with Autism», Parents for the Early intervention of Autism in Children, Brunel University, London, UK.
- 18 Φεβρουαρίου 2000: Εκπαιδευτικό Σεμινάριο με θέμα «Verbal Imitation for Children with Autism and Related Disorders», Parents for the Early intervention of Autism in Children, Brunel University, London, UK.
- 22-23 Οκτωβρίου 2011: Εκπαιδευτικό σεμινάριο με θέμα «Certificate of Level I Training: Introduction to PRT Procedures», Ελληνική Εταιρεία Αναπτυξιακής και Συμπεριφορικής Παιδιατρικής, Αθήνα.

Διεύθυνση:
Νέας Ροδώνης 17, Μελίσσια