Αξιολόγηση Εργοθεραπείας

Η εργοθεραπεία είναι σύνθετος όρος εκ των έργο + θεραπεία. Με τον όρο έργο η εργοθεραπεία αναφέρεται σε όλες τις καθημερινές δραστηριότητες που κάνουν τα άτομα είτε ως μονάδες είτε μαζί με άλλους οι οποίες γεμίζουν το χρόνο των ατόμων, δίνουν σκοπό και νόημα στη ζωή τους.

Ο Αμερικάνικος σύλλογος εργοθεραπείας κατατάσσει τα ποικίλα ανθρώπινα έργα σε οχτώ τομείς τους οποίους ονομάζει τομείς έργου. Οι τομείς αυτοί περιλαμβάνουν τις εξής κατηγορίες δραστηριοτήτων:

  1. Δ.Κ.Ζ (μπάνιο, ντους, τουαλέτα και υγιεινή τουαλέτας, ένδυση, σίτιση, προσωπική υγιεινή και περιποίηση κ.α)
  2. Σύνθετες Δ.Κ.Ζ (φροντίδα άλλων, ανατροφή παιδιών, διαχείριση σπιτιού διατήρηση της ασφάλειας και αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών κ.α)
  3. Ανάπαυση &ύπνος (ανάπαυση, προετοιμασία ύπνου και συμμετοχή στον ύπνο)
  4. Εκπαίδευση
  5. Εργασία
  6. Ελεύθερος χρόνος
  7. Παιχνίδι (διερεύνηση και συμμετοχή παιχνιδιού)
  8. Κοινωνική συμμετοχή (συμμετοχή στην κοινότητα –γειτονιά σχολείο, εργασιακό χώρο)

 

ΠΟΤΕ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ;

  1. Βρέφη και παιδιά 0-2 ετών

    • Εάν παρουσιάζει τρεις (3) ή περισσότερες δυσκολίες, πρέπει να μιλήσετε σε εργοθεραπευτή.
    • Ξαφνιάζεται εύκολα (είναι φυσιολογικό για τις ηλικίες 0-3 μηνών).
    • Ελαττωμένος μυϊκός τόνος (υποτονία).
    • Όταν κλαίει, δεν μπορεί να σταματήσει εύκολα.
    • Δε μπορεί να φέρει κοντά τα δύο χεράκια και να χτυπήσει παλαμάκια ή δύο παιχνίδια μαζί.
    • Με δυσκολία μπουσουλάει ή κάθεται.
    • Δεν εξερευνά το περιβάλλον.
    • Δε μπορεί να χτίσει έναν πύργο με ‘’τουβλάκια’’.
    • Έχει συχνά τα χεράκια του κλειστά (για ηλικίες μεγαλύτερες των 6 μηνών).
    • Δεν του αρέσει να βρίσκεται μπρούμυτα.
    • Δεν του αρέσει το μπάνιο.
    • Τεντώνεται όταν το κρατάνε αγκαλιά (σα να μην του αρέσει).
    • Δεν του αρέσει να του αλλάζουν πάνες ή ρούχα.
    • Συναντά δυσκολίες με το θήλασμα και γενικότερα με το φαγητό.
    • Έχει δυσκολίες στον ύπνο, δε μπορεί να ησυχάσει.

  2. Παιδιά προσχολικής ηλικίας 3-5 ετών

    • Εάν παρουσιάζει τρεις (3) ή περισσότερες δυσκολίες, πρέπει να μιλήσετε σε εργοθεραπευτή.
    • Αρνείται να παίζει με παιχνίδια της ηλικίας του ή να αυτοεξυπηρετηθεί.
    • Παρουσιάζει ελαττωμένο μυϊκό τόνο, υποτονία.
    • Δείχνει αδεξιότητα, πέφτει εύκολα και συχνά.
    • ‘’Πέφτει’’ πάνω σε άλλους ή σε έπιπλα και δυσκολεύεται να υπολογίζει τη θέση του σώματος του σε σχέση με το περιβάλλον.
    • Σπάει εύκολα τα παιχνίδια του.
    • Δεν του αρέσει να πηδάει, να κάνει κούνια.
    • Εμφανίζει δυσκολία στο να ζωγραφίζει μέσα στις γραμμές, να κάνει πάζλ ή να κόβει με το ψαλίδι.
    • Είναι υπερκινητικό.
    • Δεν του αρέσει να είναι μπρούμυτα (σε πρηνή θέση).
    • Δεν του αρέσει το μπάνιο, το κόψιμο μαλλιών και νυχιών, να το κρατάνε αγκαλιές και τα φιλιά.
    • Αποφεύγει την παιδική χαρά.
    • Έχει δυσκολίες στον ύπνο.

Δήμητρα Κλ. Κασταμονίτη
Λογοπαθολόγος – Λογοθεραπεύτρια, MSc
Master Ιατρικής Σχολής Παν/μίου Πάτρας
Υποψήφια Διδάκτορ Ιατρικής Σχολής Παν/μίου Πάτρας

Δημοφιλείς Γιατροί

Δήμητρα Πράπα

ΕΥΝΑΡΔΟΥ 8
Γενικός Γιατρός

Μεχρνταντιάν Μέχρνταντ (Μιθριδάτης)

Βασιλική Ταβάκη 36, Θέρμη, 57001

Παπαδημητρίου Στέργιος

Μεγάλου Αλεξάνδρου 23,Βέροια

Σχετικά Άρθρα

Πλαγιοκεφαλία, τι είναι και πώς αντιμεtωπίζεται;

Η φυσικοθεραπεία μπορεί να κριθεί απαραίτητη όταν θα υπάρξουν περιορισμοί στην ικανότητα του μωρού να κουνήσει το κεφάλι προς μια κατεύθυνση λόγω μυϊκής παρατεταμένης σύσπασης. Τι είναι η πλαγιοκεφαλία; Η πλαγιοκεφoλία είναι η ασύμμετρη θέση των οστών του...

Τι είναι ο Αυτισμός;

O όρος Αυτισμός προέρχεται από τη λέξη “εαυτός” και υποδηλώνει την εσωστρέφεια και την απομόνωση ενός ατόμου στον εαυτό του. Έχουν πραγματοποιηθεί διάφορες έρευνες οι οποίες έχουν βοηθήσει στην διαμόρφωση των διαγνωστικών κριτηρίων για...

Ανάπτυξη λόγου

Πως μπορώ ως γονέας να διευκολύνω το παιδί μου στην ανάπτυξη του λόγου; ✔   Να ενθαρρύνετε έως τον πρώτο χρόνο κάθε μορφή επικοινωνιακής αλληλεπίδρασης με το παιδί, π.χ. εκφράσεις προσώπου, χαμόγελα, γέλια, νεύματα, κοιτάγματα. ✔   Να...